Vrahovice 2014

image V neděli 28. září 2014 byl ten slavný den, kdy k nám… Ne, elektrický proud je už dávno, ale uskutečnilo se naše první provozní setkání.
Jako místo setkání byl vybrán Radkův dům v Prostějově. Poskytuje dílenské i pracovní prostory a malou zimní zahradu, kde se s naším layoutem vejdeme a nebudeme překážet. Nějaký sál letos ještě nepotřebujeme.

image Byl krásný slunný den, příjemné teplo, později ve skleníku až moc. Začali jsme v deset hodin. Layout byl postaven vcelku rychle, a tak mohly začít první zkušební jízdy a testy, zda každý pracoval na modulech správně. Jezdilo se jak analogově tak digitálně. K velké radosti bylo téměř vše v pořádku. Drobné problémy byly jen na přejezdu s okresní silnicí. Traťovka však místo promptně zprůjezdnila.

image Zkušební jízdu provedly lokomotivy T334. Poté začal normální provoz na trati. Osobní dopravu zajišťoval motorový vůz řady M131 neboli Hurvínek. Měl být nasazen i motorový vůz M286. Bohužel technická závada jej nepustila na trať. A tak veškeré výkony osobní dopravy odjezdil Hurvínek.
Nákladní provoz byl bohatý, vozilo se kde co. Dřevo, cement, hnojiva pro JZD atd. Vzhledem k tomu, že trať je regionálního až lokálního významu a nádraží nejsou dlouhá, bylo manipulačních vlaků více. Do GVD byly zařazeny i lokomotivní vlaky.
Zvlášť kapitolou byly fotovlaky. Nebo fotovlak udělali i z řádného, který na to nebyl plánován. Stálo se téměř kdekoliv, případně jelo velmi sníženou rychlostí a nabírala se zpoždění. Fotografové se nemohli nabažit. Někteří riskovali svůj život přebíháním přes koleje sem a tam. :-)

image Začalo být horko. Prosklená zimní zahrada začala spolupracovat se sluníčkem. Byla to výborná zkouška co vydržíme, jestli od našeho ježdění utečeme nebo se upečeme. :-) Ale zejména to byl dobrý zatěžkávající test kolejiva na modulech. Respektive funkčnosti mezer při rozpínání kolejnic. Opět jsme mohli být spokojeni.

image Abychom byli i kritičtí a jen se nechválili, musíme přiznat i drobné problémy: Přejezd byl traťovkou jen upraven, musí být předělán. Na jednom modulu je zabroušení kolejnice od hrany trochu větší. Naštěstí to nezpůsobuje problémy při průjezdu lokomotiv a vagónů propadáním kol, nebo jiným problémům. Průjezdnost je klidná, přesto se zde uvažuje o drobné úpravě.
Bylo výborně. Ani se nechtělo končit. Takže příště jezdíme u Jardy a potom opět u Radka. Tedy pokud se vejdeme. Jestli stihneme časově vše co je plánováno, tak bude v zimní zahradě asi hodně těsno.