Vrahovice 2014
Napsal Pavel | 1. října 2014
V neděli 28. září 2014 byl ten slavný den, kdy k nám… Ne, elektrický proud je už dávno, ale uskutečnilo se naše první provozní setkání.
Jako místo setkání byl vybrán Radkův dům v Prostějově. Poskytuje dílenské i pracovní prostory a malou zimní zahradu, kde se s naším layoutem vejdeme a nebudeme překážet. Nějaký sál letos ještě nepotřebujeme.
Byl krásný slunný den, příjemné teplo, později ve skleníku až moc.
Začali jsme v deset hodin. Layout byl postaven vcelku rychle, a tak mohly začít první zkušební jízdy a testy, zda každý pracoval na modulech správně. Jezdilo se jak analogově tak digitálně. K velké radosti bylo téměř vše v pořádku. Drobné problémy byly jen na přejezdu s okresní silnicí. Traťovka však místo promptně zprůjezdnila.
Zkušební jízdu provedly lokomotivy T334. Poté začal normální provoz na trati. Osobní dopravu zajišťoval motorový vůz řady M131 neboli Hurvínek. Měl být nasazen i motorový vůz M286. Bohužel technická závada jej nepustila na trať. A tak veškeré výkony osobní dopravy odjezdil Hurvínek.
Nákladní provoz byl bohatý, vozilo se kde co. Dřevo, cement, hnojiva pro JZD atd. Vzhledem k tomu, že trať je regionálního až lokálního významu a nádraží nejsou dlouhá, bylo manipulačních vlaků více. Do GVD byly zařazeny i lokomotivní vlaky.
Zvlášť kapitolou byly fotovlaky. Nebo fotovlak udělali i z řádného, který na to nebyl plánován. Stálo se téměř kdekoliv, případně jelo velmi sníženou rychlostí a nabírala se zpoždění. Fotografové se nemohli nabažit. Někteří riskovali svůj život přebíháním přes koleje sem a tam. :-)
Začalo být horko. Prosklená zimní zahrada začala spolupracovat se sluníčkem. Byla to výborná zkouška co vydržíme, jestli od našeho ježdění utečeme nebo se upečeme. :-) Ale zejména to byl dobrý zatěžkávající test kolejiva na modulech. Respektive funkčnosti mezer při rozpínání kolejnic. Opět jsme mohli být spokojeni.
Abychom byli i kritičtí a jen se nechválili, musíme přiznat i drobné problémy: Přejezd byl traťovkou jen upraven, musí být předělán. Na jednom modulu je zabroušení kolejnice od hrany trochu větší. Naštěstí to nezpůsobuje problémy při průjezdu lokomotiv a vagónů propadáním kol, nebo jiným problémům. Průjezdnost je klidná, přesto se zde uvažuje o drobné úpravě.
Bylo výborně. Ani se nechtělo končit. Takže příště jezdíme u Jardy a potom opět u Radka. Tedy pokud se vejdeme. Jestli stihneme časově vše co je plánováno, tak bude v zimní zahradě asi hodně těsno.