Pozořice poprvé aktivně
Napsal Radek | 13. listopadu 2014
Tento článek sice popisuje pro náš klub významnou událost, ale neklade si za cíl být reportáží ve smyslu chronologickém, věcném ani fotodokumentačním. S důvody Vás záhy seznámím...
Po jarním teoreticko - výzvědném výjezdu do Pozořic jsme tentokrát byli přáteli z klubu Moduly Brno, pozvání k účasti i se svými moduly. Ty po sestavení vytvořily zhruba polovinu nejkratší větve layoutu - což není mnoho, ale považujeme to za úspěch vzhledem k době našeho fungování i počtu aktivních členů klubu. Celkem jsme tedy přivezli sedm přímých a dva obloukové moduly čtyř autorů.
Celá akce pro nás začala v pátek 7. listopadu. To si Jarda s Pavlem řekli, že se rafinovaně vyhnou zácpám na rozkopané dálnici a vyrazili utajeně s předstihem k jihu. Já a Libor s Denisou jsme přijeli přesně načas až v sobotu ránu a hádejte, kdo měl pohodlnější cestu. :) Na chvíli se zastavil i Pavel z Bouzova, takže lze argumentovat nadpoloviční účastí našich členů.
V sobotu dopoledne byl zkompletován layout, jehož fragmenty v sokolovně stály již od pátečního večera. Poté nastalo drátování telefonů a XpressNetu (LocoNetu), čemuž příliš nerozumíme, takže o to víc jsme se motali okolo a chytali rozumy. Program plynule přešel k volným jízdám a testování sjízdnosti. Krátce po poledni došlo i na slíbený guláš a byl opravdu výborný!!!
Po obědě se rozběhl modelový čas a nastalo ježdění podle GVD. Na tomto místě musíme znovu poděkovat pořadatelům, kteří nám naprosto samozřejmě půjčili nádobíčko, abychom mohli zaujmout funkce strojvedoucích. Při ježdění jsme v praxi ověřili několik poznatků. Například, že vlaky osobní, průběžné a vyrovnávací se po několika obrátkách stávají poněkud nudnými a daleko větší zábava je s manipuláky. U těch je podstatné, aby sešiťák obsahoval stejné instrukce jako papíry výpravčího, jinak se posun ve stanici zvrhne v zábavnou leč nekonečnou hru s vagónky. To byly ale jen drobné mušky v celkově výborné atmosféře prvního modelového dne.
Po večeři se náš klub na chvíli "trhnul" kolektivu a proběhla porada na téma stavby dalších modulů. Shodli jsme se, že traťové moduly pro začátek máme a je třeba začít s dopravnami. Ježdění potvrdilo potřebu vybírat takové, u kterých bude velké zastoupení nákladní dopravy - tedy nakladiště, sklady anebo zaústěné vlečky. O večerním programu lze napsat, že byl dlouhý a příjemný.
V neděli se jezdilo podle stejného grafikonu. Tedy alespoň do příchodu návštěvníků. Myslím, že tolik lidí nikdo nečekal. Operativně byly zařazeny další vlaky bez ohledu na epochu i obsazení traťových úseků. Osobně si myslím, že účast veřejnosti je pro takové setkání přínosná, ale stejně často zazníval i naprosto opačný názor. Úderem čtvrté jsme začali rozebírat a balit a okolo páté byl sál téměř prázdný.
Na závěr bych se měl omluvit a vysvětlit absenci lepších fotek. V Pozořicích se pořád něco zajímavého dělo. Nebylo chvíle, kdybych nevěděl, co dělat, a vzpomněl si na focení. Ano, mám asi třicet fotek ze stavění a rozebírání layoutu, ale to je opravdu všechno...
Takže děkujeme klukům z Brna za pozvání a těšíme se na příště.