Digitalizce poprvé - centrála

image Diskuzní témata klubových schůzek se průběžně mění a vyvíjejí, nicméně digitalizace je od prvopočátku jedním ze stěžejních témat. Pokaždé ji někdo nakousne... a zatím pokaždé byla zahrána do autu s tím, že "času dost".
Někteří z nás jezdí v analogu, resp. pulsní regulací, pro jiné je vrcholem techniky Rocomyš. Já se řadil do první skupiny, jelikož s jedinou Rosničkou nějaká kolize ovládání nehrozila. :)

image Prvním zavlněním v stojatě digitalních vodách bylo první společné ježdění. Ale popravdě, na pár metrech přímé tratě ještě o moc nešlo. Ale potom přišla bouře v Pozořicích. Někteří z nás dostali digitální ovladač poprvé do ruky, ti nejšťastnější dokonce i ozvučenou mašinu...
V tu chvíli bylo jasné, že se digitalizaci nevyhneme. Nultým nesmělých krůčkem byla příprava rozvodů. Kabeláž je takové neutrální téma, levná, stejná pro XpressNet i Loconet, prostě k osmělení ideál. Paralelně jsem pracoval na vývoji krabiček LNboxů, ale jejich dokončení se vleče kvůli subdodávkám asijských komponent. Proto jim bude patřit až následující díl tohoto seriálu.

image Jak prozradila titulní fotografie, po dlouhých debatách jsme zavrhli XpressNet a rozhodli se pro kompatibilitu se Zababovem a většinou modulového světa. Na olomouckém srazu Zababova jsme s Radkem Malinou probrali hromadnou objednávku komponent a pro urychlení a vlastní potřebu jsem pořídil Uhlenbrock Intellibox Basic. Očekáváme od něho okamžité nasazení, vyšší adresní rozsah lokomotiv a potenciální ovládání příslušenství ve stanici. Bohužel je třeba vyřešit mírnou napěťovou nekompatibilitu s FREDi, ale to je jen muška, aby nebylo vše tak podezřele krásné. :)