Suchdol nad Odrou - listopad 2017
Napsal Radek | 21. listopadu 2017
O prodlouženém víkendu 17. až 19. listopadu 2017 se uskutečnilo další provozní setkání našeho klubu v Suchdole nad Odrou. Tentokrát komorní, bez účasti jiných klubů, a uzavřené laické veřejnosti. A možná právě proto se celkem podařilo a všichni v neděli odjížděli velmi spokojení.
Sešli jsme se v pátek brzy ráno a ihned začali se stavbou layoutu. Za posledního půl roku podstatně narostlo množství modulů, a proto byla stavba časově náročnější. Před desátou dorazili poslední opozdilci, mohli jsme pospojovat připravené sekce a natáhnout sítě.
Na setkání se sešly hned tři odbočky, čtyři stanice (z toho tři koncové) a jedno nakladiště se zastávkou. Proto jsem zvolil layout ve tvaru H se všemi stanicemi v koncových pozicích. Nejstarší odbočka posloužila jako další nakladiště a k reálným zastávkám přibyla jedna virtuální.
Grafikon vlakové dopravy počítal se dvěma osobními soupravami pendlujícími z Olomouce do Mladče, resp. z Trnávky do Koutů, přičemž několikrát za den přejel jeden či druhý vlak přes Benice na otočku do druhé větve. Dále byly nasazeny tři manipulující lokomotivy a jedna posunová pro Mladeč. Průběžné expresní náklady a rychlíky jsem nepoužil jednak z kapacitních důvodů, ale zejména protože bojujeme proti umělému zahušťování grafikonu podle hesla "aby se tam něco hýbalo".
Jak už psal David na fóru, sešli se nejen dospělí "zasloužilí" modeláři, ale i několik dorostenců. Důležitý a podstatný však nebyl počet, ale soulad, kdy setkání bavilo bez rozdílu všechny přítomné. Oproti plánu se v sobotu odpoledne rozjel i druhý GVD a zatímco tatínci a dědečci v neděli sotva pletli nohama, děti by klidně zůstaly u Fredů další týden.
Hned v pátek přijel na návštěvu Martin (plastyk3) a pochlubil se novými i starými stavebnicemi. V sobotu přijel (a zajezdil) Jacek, který na místě ozvučil několik přítomných lokomotiv.
Sobotní diskuze nadnesla několik problémů a nastínila jejich řešení. Předně, máme opakované problémy s dodávkami Loconet komponent. Přicházejí občas v rozsypu a nefunkční. Proto proběhne laboratorní a posléze provozní testování provozu na XpressNetu a pokusíme se na něj příště přejít. Alternativou je nákup Loconetu ze spolehlivějšího zdroje.
Další potenciální slabina se paradoxně skrývá v prudkém nárustu počtu modulů a hlavně konkrétně tedy obsazených dopraven. V současnosti jsou ve stavbě anebo před dokončením dvě nová nádraží plus další menší projekty. Samozřejmě, že pak ubývají strojvůdci. :) Řešením může být orientace na lokálkové tratě a postupné zavedení jízd podle D3 na větvi anebo celém layoutu.
Fotky:
Radek a zejména David