Suchdol nad Odrou - listopad 2017

image O prodlouženém víkendu 17. až 19. listopadu 2017 se uskutečnilo další provozní setkání našeho klubu v Suchdole nad Odrou. Tentokrát komorní, bez účasti jiných klubů, a uzavřené laické veřejnosti. A možná právě proto se celkem podařilo a všichni v neděli odjížděli velmi spokojení.

image Sešli jsme se v pátek brzy ráno a ihned začali se stavbou layoutu. Za posledního půl roku podstatně narostlo množství modulů, a proto byla stavba časově náročnější. Před desátou dorazili poslední opozdilci, mohli jsme pospojovat připravené sekce a natáhnout sítě.
Na setkání se sešly hned tři odbočky, čtyři stanice (z toho tři koncové) a jedno nakladiště se zastávkou. Proto jsem zvolil layout ve tvaru H se všemi stanicemi v koncových pozicích. Nejstarší odbočka posloužila jako další nakladiště a k reálným zastávkám přibyla jedna virtuální.

image Grafikon vlakové dopravy počítal se dvěma osobními soupravami pendlujícími z Olomouce do Mladče, resp. z Trnávky do Koutů, přičemž několikrát za den přejel jeden či druhý vlak přes Benice na otočku do druhé větve. Dále byly nasazeny tři manipulující lokomotivy a jedna posunová pro Mladeč. Průběžné expresní náklady a rychlíky jsem nepoužil jednak z kapacitních důvodů, ale zejména protože bojujeme proti umělému zahušťování grafikonu podle hesla "aby se tam něco hýbalo".

image Jak už psal David na fóru, sešli se nejen dospělí "zasloužilí" modeláři, ale i několik dorostenců. Důležitý a podstatný však nebyl počet, ale soulad, kdy setkání bavilo bez rozdílu všechny přítomné. Oproti plánu se v sobotu odpoledne rozjel i druhý GVD a zatímco tatínci a dědečci v neděli sotva pletli nohama, děti by klidně zůstaly u Fredů další týden.
Hned v pátek přijel na návštěvu Martin (plastyk3) a pochlubil se novými i starými stavebnicemi. V sobotu přijel (a zajezdil) Jacek, který na místě ozvučil několik přítomných lokomotiv.

image Sobotní diskuze nadnesla několik problémů a nastínila jejich řešení. Předně, máme opakované problémy s dodávkami Loconet komponent. Přicházejí občas v rozsypu a nefunkční. Proto proběhne laboratorní a posléze provozní testování provozu na XpressNetu a pokusíme se na něj příště přejít. Alternativou je nákup Loconetu ze spolehlivějšího zdroje.
Další potenciální slabina se paradoxně skrývá v prudkém nárustu počtu modulů a hlavně konkrétně tedy obsazených dopraven. V současnosti jsou ve stavbě anebo před dokončením dvě nová nádraží plus další menší projekty. Samozřejmě, že pak ubývají strojvůdci. :) Řešením může být orientace na lokálkové tratě a postupné zavedení jízd podle D3 na větvi anebo celém layoutu.

Fotky:
Radek a zejména David