Pololetní prázdniny 2023
Napsal Radek | 3. února 2023
Pololetní prázdniny někteří chápou jako příjemné prodloužení víkendu. Pro mnoho rodičů ale jde o den, kdy musí do práce, a proto uvítají hlídání dětí v jejich oblíbeném kroužku.
Na běžných schůzkách se jezdí nanejvýš hodinu, všechno povytahovat a zapojit nějaký čas trvá. A layout je takový okoukaný, ze smyčky do smyčky, tam a zpátky.
Samozřejmě jsou tu další okolnosti a motivy - popularizace kroužků resp. nábor členů. Testování nového nádraží Plumlov. Testování elektroniky. Společná tvorba...
Když tedy pominu fázi volných jízd ve stylu "co nejvíc mašin", "plné koleje" a "kdo posbírá nejdelší vlak", zbývá pokusit se zhodnotit layout, provoz a sjízdnost Plumlova.
Tak hned ten layout nebyl pro tento typ setkání nejvhodnější. Krátké mezistaniční úseky pomiňme, ale hlavní trať vedená přípojnou větví Plumlova prakticky znamenala jen dvě koleje na vykřižování a špatnou propustnost. Budiž to varováním pro příště - nesmím být líný přestavět stabilní část moduliště a trať vést, pokud možno, přímo.
Provoz tím byl samozřejmě značně ovlivněn. Ve srovnání s Plumlovem je Sebranické nádraží (původně domácí segment) sotva výhybnou. Jakákoliv manipulace znamenala stopku provozu na trati a vlaky s více jak osmi nápravami mohly jen projíždět. Stejně tak i jednokolejná smyčka Prostějov slouží k pouhému otočení soupravy a nemá žádnou vlakotvornou funkci.
Samotné plumlovské nádraží vcelku potěšilo. Zachytávání pluhů lokomotiv o struny přestavníků jsem vyřešil jejich zkrácením (těch strun, samozřejmě). Výhybka do depa zůstala z tohoto důvodu neprůjezdná a bude potřeba polohu přestavníku změnit. Mechanicky a z hlediska průjezdnosti jsou všechny koleje a výhybky (snad) v pořádku a lze přistoupit ke stavbě nástupišť, instalaci drátovodů a imitací přestavníků a zaštěrkování.