Hrubá Voda - vlečka

image Zatímco se Radek s Tomášem rozhodli pro stavbu nádraží (stanic), Libor si zvolil za námět vlečku do lomu v Hrubé Vodě. Tím skvěle doplnil naše portfolio modulů a nelze tvrdit, že by si snad ukousl menší krajíc.
 

image Původním záměrem bylo zachytit úsek trati na jihu od výhybky k lomu (která je bez odvratu) přes most nad Bystřicí. Z konstrukčních důvodů a kvůli přepravnímu párování segmentů jsme trať prodloužili až do zářezu za mostem.
Koleje vlečky byly situovány tak, aby směrem na západ (do kopce) vzniknul prostor pro drtírnu kamene a násypky. Východní strana, tj. svah do vody k Bystřici měla být jen naznačena.
Stavby na vlečce budou samozřejmě vyrobeny svépomocí na základě pořízené fotodokumentace. Nýtovaný most přes Bystřici měl být nejprve dodán na zakázku, ale po pečlivé přípravě jsme zjistili, že postačí vhodně napřímo spojit několik výrobků KB model a trať o poloměru 1600mm na takto vzniklém mostě bude působit zcela přirozeně.

image Během truhlařiny a souběžného ladění detailů terénu a staveb bylo rozhodnuto využít zbylého materiálu k prodloužení vlečkových kolejí o 50cm a zároveň prodloužení trati na severu stejně dlouhým segmentem. Tím vnikl prostor pro ztvárnění druhého mostu navazujícího za zářezem a plynulé navázání na severní čelo soumodulí.
Také u vlečkových kolejí došlo k posunu jejich osy ve prospěch zalesněného svahu dolů k Bystřici. (To, že se snad Libor zalekl výšky budov na druhé straně kolejí, jsou samozřejmě jen škaredé pomluvy. :))

image Layout našeho velikonočního setkání jasně ukazuje, že kromě vlečky dávající náplň (doslova) Liborovým Talbotům, jsme získali podstatný kus tratě vedoucí krásnou krajinou, navíc v oblouku. A to se vyplatí!