Stáčírna PHM

image V letošním roce se mi podařilo získat krásné dvouosé kotlové vozy Deutz od firmy Saxonia Modellbau a další čtyřosáky z vyrobené Kühnem pro Davida Struppa. Jejich počet si říká o vytvoření ucelených souprav a současně určité provozní zázemí.
Bráno z jiné strany, stále mi chybí vjezdové moduly k Plumlovu a přidám hned další vstup - v rámci klubu máme akutní nedostatek oblouků.
Pojďme proto všechny tyto ingredience namíchat a postavit něco nového a krásného.
(A jak první fotka napovídá, pojďme někam upíchnout stromečky, o kterých jsem psal minule :))
 

image Řešení problému(ů) je prosté - postavím stáčírnu pohonných hmot někde v lesích, jako krátkou vlečku hned u trati. Možná civilní, možná vojenskou, ale každopádně se na klasickou šířku modulu vejdou jen stáčecí místa a nádrže budou "za obzorem".
K odbočení z trati použiju obloukovou výhybku, která prý občas trpí provozními problémy, ale jinak s ní mám dobré zkušenosti. Aby se to pěkně vozilo, vyrobím ještě jeden oblouk (třeba s  rybníkem, když už je doma flaška vody) a dva návěstní moduly délkově odpovídající přímé části stáčírny.

image Kolejový plán stáčírny je velmi jednoduchý. Provedení trochu komplikuje rozdělení výhybek na oba segmenty, ale to k věci patří. Ovládání bude klasicky analogové s příslušným pultíkem pro obsluhu jednotlivými strojvedoucími.
Provozně uvažuji o řazení stáčírny poblíž Plumlova a případném umístění vjezdového návěstlidla a/nebo předzvěsti. Když jsem nedbale nadnesl tuto úvahu na fóru, rozvinula se debata o dálkovém ovládání návěstních modulů a nadšení pokračovat tímto směrem dosti utlumila. Takže uvidíme, snad výhledově.
 

image Elektroinstaci bych označil jako "klasická". Stydím se a lituji kolegy, kterým jsem něco postavil nebo prodal dřív, než jsem přešel k používání instalačních lišt. Dráty vedené volně, případně mechanicky svorkované, měly (teoreticky) přispět ke snadnému hledání a odstraňování chyb, ale popravdě byly spíš jejich příčinou. Takhle je všechno související s modulem v jednom přepravním bloku a (snad) jediným prohřeškem je poloha trafa, které by mělo při provozu ležet na zemi pod modulem...

image Zastřešení stáčecích míst je poskládané z 3D tištěných dílů a zatím nemá konečnou podobu ani nejsem rozhodnut o jeho trvalém nebo odnimatelném umístění. Ve hře je i jeho osvětlení, k čemuž má elektroinstalce modulu rezervovanou dostatečnou kapacitu volných vodičů.

Modul stáčírny není zdaleka dokončený a dříve zmíněné traťové moduly jsou stále "v hlíně". Výstava se blíží, začíná kroužek, takže se bojím, že takhle zůstanou až do příštího léta. Optimismus...