Trnávka - díl druhý

image První díl tohoto seriálu popisoval přerod hromady pořezané překližky v kostry šesti segmentů budoucí stanice. Ty byly natřeny zespodu krémovou (na důrazné doporučení kamarádů) a ze stran klasicky černou barvou.
Při rozbírání, přenášení a skládání segmentů jsem brzy ocenil výhodu skolíkování dílů - stačí postavit prostřední, vyrovnat na vodováhu a přidávat sousední bez velkého měření. Čas sestavení se zkrátil z více jak hodiny na cca 15 minut.
(kolík - Hettich 913 3060)

image Už při projektování v AnyRailu bily do očí "tvrdé" tvary výhybek umístěných v obloukovém zhlaví. Naštěstí v reálu jsou výhybky poměrně tvárné, což přináší výhodu estetickou i (doufám) ve sjízdnosti. Stinnou stránkou byla nutnost překreslit jižní obloukové zhlaví i severní odbočku do vlečkového areálu.
Jsa vybaven teoretickými znalostmi i zkušeností ze stavby lodí, použil jsme dlouhé lišty coby splajny a vhodně umístěnými hřebíčky je donutil vytvarovat přechodnici z rovného úseku, oblouk a navázat na výhybku. Při tom bylo cílem udržet osovou vzdálenost kolejí, resp. v oblouku ji patřičně zvětšit. Na finálním výsledku bude mít samozřejmě podíl i samotná flexi kolej.

image Pro pořádek musím napsat, že používám tovární výhybky EW3 od Tilliga. Srdcovky budu kvůli odizolování spojovat plastovými spojkami, ostatní koleje se pokusím "nenápadně" podložit a propájet. Po fixaci zhlaví na korku se pokusím plastové spojky olámat nebo odbrousit.
Trošku možná osobní problém a starost mi dělá nátěr pražců a zejména prutů výhybek. Flexi koleje mám brunýrované a bude jim stačit finální rezavá patina po zaštěrkování, ale výhybky se nechutně lesknou.

image Závěrečné obrázky představují p.t. váženému publiku převratnou novinku. Jedinečný flexibilní, univerzální a neopakovatelný přepravně - esteticko - zajišťovací bazmek. Zvyšuje estetický dojem z celého soumodulí, brání v zachycení oděvu o vyčnívající roh, chrání lokomotivy, vagóny ba i celé vlaky před pádem v kritickém místě "až na zem" a v neposlední řadě umožňuje složení segmentů do přepravních čel.
imageTuto báječnou novinku nekoupíte za stovky ani tisíce korun, ale sami vyrobíte ze zbytkového materiálu za dvě hodiny Vašeho času.
(Popravdě mi ten díl vyšel dost hloupě. Má opačnou orientaci než odřízlý roh, takže abych ho nevozil "terénem ven", bude při přepravě trčet a přečnívat. Buďto přežije, anebo ho vymyslím jinak...)